smulansvarld

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Det blev skoj iallafall...

Av smulansvarld - 16 december 2011 16:12

Matte förstår inte varför jag alltid ska vägra följa med ut...hon vet jag har skoj sen iallafall.

Så även idag, är jag tvungen att erkänna  ...


Så kul att jag ville ta en lååång runda och minsann tittade solen fram i början lite grann och vi hade uppehåll hela vägen  .


Men däremot var det kladdigt värre på skogsvägarna och stundoms stora sjöar för mig.


  

....matte HJÄLP!


  


Matte fick lotsa mig tbx och runt de vattenfyllda hjulspåren...syster tyckte jag var lite korkad och att jag spelade ömklig för att få uppmärksamhet bara.



  

- Halllåååååååååå! Hur lång tid ska ni ta på er för att runda en pöl!?



Snick snack ,runt kom jag och sen hjälpte jag matte hitta den perfekta julgranen!

Lr vad tycks? Precis så perfekt den kan bli (lr dom...där var flera att välja på).


   

..nu menar jag inte den torra risiga saken framför mig, utan alla de gröna fina bakom.



Vet inte riktigt om matte tyckte detsamma dock, hon bara tittade på mig konstigt? 

Det blev iallafall ingen. 


När vi kom tbx till bilen kom där en dam med en liten vit hund som tyckte vi var roliga, lr ja.. mig och syster iallafall  för vi var sån kontrast till varandra i storlek.

Hennes lilla hund var inte blyg alls, hälsade nyfiket på oss bägge. Men jag tyckte nog hon behövde en utskällning först, men sen var hon helt ok..men hon var mer intresserad av syster än mig?

Sen öppnade damen sin baklucka på bilen och från ingenstans kom ett helt gäng andra små hundar springandes OCH då blev det för mkt! Då hoppade jag upp i mattes knä!


Så den inte så lockande skogsturen blev en händelserik runda trots allt  .


Och inte blev den sämre av att sitta i knät på matte, hemma i soffan sen och tigga mumsig fika!


  




Hej hopp!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smulansvarld - 19 februari 2017 20:52


Här kommer en liten kvällshälsning från mig. Eftersom här fortfarande är tomt så kör jag på     Idag var jag o mina kompisar ut i skogen o spårade och sprang runt o busade på en skogspromenad. Jag må vara liten men en jobbande hund är jag minsa...

Av smulansvarld - 18 februari 2017 10:20


God Lördag på er!   Humlesurr här igen...för några smulor syns inte här?   Men desto roligare för mig     Ni minns väl hur söt jag är va??       Här sitter jag med en liten rosett jag fick på en rallytävling förr året   ...lr us...

Av smulansvarld - 11 september 2015 22:03


  Hej på er, här kommer Humlan surrande igen!  Än så länge tycks jag inte blivit upptäckt så då måste det väl vara ok  att surra runt här!😏😜   Humlan over and out!   ...

Av smulansvarld - 2 september 2015 20:02


Humlan här   Dax att busa här inne igen.... verkar inte som den där Smulan märkt nåt än??           Humlan over and out!     ...

Av smulansvarld - 28 augusti 2015 11:32


Nämen...det här var ju skoj!   Jag har just kapat Smulans blogg   Och hade hon varit här hade hon säkert skrikit högt !!     Och vem är då denna inkräktare? Jo jag heter Humlan OCH är den sötaste lilla varelsen ever!            ...

Skapa flashcards