smulansvarld

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Lång dag i skogen....

Av smulansvarld - 24 mars 2012 15:21

Nu är det verkligen dax för en välbehövlig vila! Vilken dag jag haft, full rulle i skogen blev det  .

Jag fick ett spår med och tja det var ju ett tag sen så lite fladdrigt tyckte nog matte det var men jag hittade både nallar o dyl hon lagt ut OCH slutet med gottisburken! Inte illa alls om ni frågar mig  ...


   

..se, där var ju slutet..


   

...smaskens!


En stunds fikapaus blev det med (för tvåbeningarna iallafall...)


  

...om jag tar och sätter mig här innan matte hinner, så får jag väl med smaka????

Nope, det fick jag inte av snåljåpen!


Sen var det iallfall dax för mig att vara 1a vallare i uppletande rutan.


   


Det var fullt av grejer i ryggsäcken och jag var så himla nyfiken på om där fanns nåt roligt...kanske nåt jag kunde ta med mig hem till min samling?!

Men matte höll hårt i allt inkl den bruna råttan,grrr.


   

...men när hon la ut en annan råtta så passade jag på att ta den,när hon gått...trodde jag!

Matte har tydligen ögon i nacken, för hon kom på mig!!???


Snick snack, en annan gång lyckas jag nog  .


Efter all spårning och uppletande med alla (ja jag och "gammelmor" fick ju inte sååå mkt...)så avslutades det med en promenad.

Oj oj vad de sprang, ja jag med men mest för att hålla koll på att de inte tog min matte lr när jag hjälpte syster när hon ville dregla lite över minstingen busfröet.

Det sprangs så fort att matte inte lyckades få nån av oss på bild,bara suddiga svansar som försvann i kanten.


Men när vi var still blev det liiite bättre.

Det här är busfröets bästa plats,att få ligga raklång i en pöl.....


 


 

....vattenpaus, även för syster. Matte är sååå glad hon inte tar efter busfröet  !


Nu ska jag snusa i min pläd ett tag...



Hej hopp!


 
 
Gizmo

Gizmo

24 mars 2012 18:28

Det var då en fartfylld dag..
Har varit ute en massa jag med men inte några spår och sånt.
Men mysigt har det varit och VACKRA vårtecken minsann hittade vi..
Nospussar
Gizmo

http://gizmopojken.blogg.se

 
 Rudi

Rudi

24 mars 2012 22:52

Men oj! Spårat! Kul! Det ska jag kanske göra i morrn, det är ju så kuuuul! Visst är det bäst att vara i skogen, eller hur? Det skulle bara finnas skog på hela jorden, ja och så nån liten sjö att bada i när det bli för varmt förstås!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rasmus

Rasmus

25 mars 2012 17:22

Ja, det kallar jag en fartfullt dag och vilken drömskog att spåra i, avis.

Ser lite kallt ut för ett bad redan, burr, hehe. men kul :)

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smulansvarld - 19 februari 2017 20:52


Här kommer en liten kvällshälsning från mig. Eftersom här fortfarande är tomt så kör jag på     Idag var jag o mina kompisar ut i skogen o spårade och sprang runt o busade på en skogspromenad. Jag må vara liten men en jobbande hund är jag minsa...

Av smulansvarld - 18 februari 2017 10:20


God Lördag på er!   Humlesurr här igen...för några smulor syns inte här?   Men desto roligare för mig     Ni minns väl hur söt jag är va??       Här sitter jag med en liten rosett jag fick på en rallytävling förr året   ...lr us...

Av smulansvarld - 11 september 2015 22:03


  Hej på er, här kommer Humlan surrande igen!  Än så länge tycks jag inte blivit upptäckt så då måste det väl vara ok  att surra runt här!😏😜   Humlan over and out!   ...

Av smulansvarld - 2 september 2015 20:02


Humlan här   Dax att busa här inne igen.... verkar inte som den där Smulan märkt nåt än??           Humlan over and out!     ...

Av smulansvarld - 28 augusti 2015 11:32


Nämen...det här var ju skoj!   Jag har just kapat Smulans blogg   Och hade hon varit här hade hon säkert skrikit högt !!     Och vem är då denna inkräktare? Jo jag heter Humlan OCH är den sötaste lilla varelsen ever!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards