smulansvarld

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Lördagsäventyr.....

Av smulansvarld - 11 februari 2012 16:50

Det blev en lång skogsrunda nu i em som bjöd på ett häftigt möte med ett gäng ryttare som galopperade förbi oss i full fart så snön yrde!

Matte blev förvånad att jag inte skällde ut dom (det gör jag på det mesta...) och efter de dundrat förbi stirrade hon frågande på mig när jag sprang iväg som en galning neråt stigen.

Såklart man blir full av spring i benen när man ser hur coolt det såg ut med hästarna!

Till och med syster stirrade förvånat på mig....


  


..men sen ville hon oxå tokspringa.


  


Sen hittade vi jätte istappar....


  


..och matte samlade på söta kottar hon hittade. Men dom tyckte jag att jag kunde få bära på, men icke.


  


  Försökte vara snabb och sno en men när matte är på det humöret är hon snabbare än snabbast,grrrr!


Jo, en sak höll jag på att glömma...jag hittade den perfekta tomtenisse bostaden (tror jag?) med gran utanför och allt!


  


Och där fanns en ingång, som jag hade lust att krypa in i, men matte hindrade mig  ....hon menade jag kunde fastna???

Jag ville ju bara se om jag hittat dom små nissarna..



Hej hopp!



 
 
Gizmo

Gizmo

11 februari 2012 17:55

WOW, vi har ju PRECIS samma spring stil du o jag.
TÄNK så himla kul vi skulle ha om vi fick springa tillsammmans..
Du är som alltid URSÖT... Syster yster är fin hon också fast större dådå..hehe. Men jag gillar kompisar i alla storlekar

http://gizmopojken.blogg.se

 
Ludde

Ludde

11 februari 2012 18:59

Klart att du inte skällde på hästarna. Dom är ju ungefär som vi men lite större. Kul att ni kunde tokspringa båda två också. Jag tror nog att det var en riktig Nisseport du hittade där. Hade du inte haft matten med så kanske du hade fått se en nisse... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smulansvarld - 19 februari 2017 20:52


Här kommer en liten kvällshälsning från mig. Eftersom här fortfarande är tomt så kör jag på     Idag var jag o mina kompisar ut i skogen o spårade och sprang runt o busade på en skogspromenad. Jag må vara liten men en jobbande hund är jag minsa...

Av smulansvarld - 18 februari 2017 10:20


God Lördag på er!   Humlesurr här igen...för några smulor syns inte här?   Men desto roligare för mig     Ni minns väl hur söt jag är va??       Här sitter jag med en liten rosett jag fick på en rallytävling förr året   ...lr us...

Av smulansvarld - 11 september 2015 22:03


  Hej på er, här kommer Humlan surrande igen!  Än så länge tycks jag inte blivit upptäckt så då måste det väl vara ok  att surra runt här!😏😜   Humlan over and out!   ...

Av smulansvarld - 2 september 2015 20:02


Humlan här   Dax att busa här inne igen.... verkar inte som den där Smulan märkt nåt än??           Humlan over and out!     ...

Av smulansvarld - 28 augusti 2015 11:32


Nämen...det här var ju skoj!   Jag har just kapat Smulans blogg   Och hade hon varit här hade hon säkert skrikit högt !!     Och vem är då denna inkräktare? Jo jag heter Humlan OCH är den sötaste lilla varelsen ever!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards