smulansvarld

Alla inlägg under december 2011

Av smulansvarld - 22 december 2011 08:38

....men jag fortsätter snusa ett tag till.



  


     


  


  



Blundar jag riktigt hårt tror matte jag sover djupt på riktigt....

Av smulansvarld - 21 december 2011 11:41

Det snöade hela dagen igår och blev mer snö än matte...och jag, trodde det skulle bli!

Så det blev en tur till skogen för att se hur mkt där blivit....



  


   



Det var en hel del, lite väl mkt tyckte jag och lät matte bära mig innanför jackan en braaa bit på rundan...innan jag kände jag fått upp värmen OCH lusten att springa runt i allt det vita.


Fanns många intressanta fläckar att sniffa på ju och då kan man klart inte bäras runt...


  Bortskämd kallar matte mig....


   


..undrar om den är här för att stanna,snön?


   


Söta spår av två vänner på väg ...



Hej Hopp!





Av smulansvarld - 20 december 2011 10:47

Nä det hände inget spännande igår. Men idag!

Det snöar! Lr näe egentligen tycker jag ju inte det är spännande lr ens roligt, mest blött och kallt...


Men Syster Yster blev lycklig  . Och lite fint är det ju nu till jul...


  


  Efter en tur ut i det blöta vita, fick jag frispel på mina kompisar nallarna, vilket matte bara suckade uppgivet åt.


Hon hade nämligen städat upp dom allihop och lagt dom i min bädd.


 


Men desto roligare att härja med dom, hi hi...



   


  


Vem kan motstå ett gäng nallar?!  Inte jag  .



Hej hopp!  

Av smulansvarld - 19 december 2011 08:41

Lite tidigt att gå upp redan men jag kan ju ligga här och ha ett öra på skaft...om ifall nåt spännande händer...


 



Hej hopp! 


Av smulansvarld - 18 december 2011 17:33

Nääe, julstöket var inte klart när jag tittade igen. Men vi for ut i skogen för en promenad innan mörkret föll istället och matte roade sig med att hitta den perfekta granen...




           ...men nu brukar ju inte vi ha en riktig gran ju, så det spelade ju mindre roll hur dom såg ut...tycker jag.



När vi kom hem igen såg jag nåt som satt uppe på fåtöljen! Han var inte där innan?!

Tomten som skrämde mig häromdagen...nu har han tagit sig ur kartongen och upp dit!

Jag förstår ingenting.


  



Hej Hopp!

 


 

 

Av smulansvarld - 18 december 2011 10:55

Godmorgon lr godförmiddag får det nog bli.


...försökte tomta till mig men det blev nog inte så lyckat?


Matte håller på för fullt med allt julståhej så det bästa man kan göra är....


..kanske är hon klar när man tittar?


Hej Hopp! 

   

 

Av smulansvarld - 17 december 2011 18:10

Vill ni se det finaste juligaste julkortet någonsin!  Förstås som jag ville...med mig på  


 




Men nu hade ju matte redan skickat dom andra  . 

Av smulansvarld - 16 december 2011 21:11

Åh vad man blir trött av att surfa vid datorn... nu tror jag det är bäst jag kryper till kojs innan jag somnar helt här...



  



Sov gott! 

Ovido - Quiz & Flashcards