smulansvarld

Alla inlägg under december 2011

Av smulansvarld - 4 december 2011 16:39

Efter min middagslur har matte lovat mig lite Spa behandling ikväll(fast jag har inte bestämt mig för om jag vill än...).


Tänkte jag hellre vill tigga i köket när matte ska göra julköttbullar  ....


  


Matte tror jag hinner med både och..


Hej hopp!





Av smulansvarld - 4 december 2011 12:32

Nu har vi precis kommit hem från skogen och minsann hade vi tur med vädret idag!

Men precis innan vi skulle köra blev det svart ute och det haglade duktigt för att sen gå över i regn,brrr sa jag.

Inte en dag till muttrade matte och höll på att vägra gå ut...jippiii tänkte jag, hon låter som mig och kanske man skulle få fortsätta mysa i soffan?!


Men nej, det blev ändå skogen och vi fick ju fint trots dålig början så det var faktiskt rätt kul.


  

..en strimma sol.


Idag fick jag inget spår men däremot fick jag springa med när syster gick sitt. Och hon var jätte duktig, blev inte störd av mig alls fast jag försökte ta belöningar och slut.

Syster är allt snäll hon  .

Matte blev oxå jätteglad för idag tog syster skogspinnarna utan tvekan, så en nöjd matte trots hon snavade över mig några gånger...


Men ett uppletande fick jag göra efter syster gjort sitt. Och gissa vad? Jag sprang HELA vägen in med den lilla nallen!

Ja, nog blev matte imponerad ..men vad gör man inte när hon hade värsta pastej mums som godis idag!!


  

..här ser jag till att spårutrustningen är ok...


  


Så nu har jag varit såå duktig att jag kan mysa vidare i soffan...


Hej hopp!


Av smulansvarld - 3 december 2011 23:07

Nu är det dax för Smulor att sova för natten.. men först ska jag berätta om mitt djärva drag innan ikväll.

Och jag hade nog lyckats om inte matte varit så snabb!


Jo vi fick varsitt tuggben jag och syster, och när jag var klar med mitt så såg jag att syster hade en bit kvar av sitt.

Och eftersom jag tycker så mkt om när det är så där härligt mjukt och vältuggat, så tänkte jag att nu ska JAG ha det..

Så vad gör man..jo,ställer sig och illstirrar på syster tills hon släpper benet och när hon i ren skräck för mig (vill jag tro iallafall...) tittar åt sidan, DÅ hugger jag benet och springer!


Vad jag tyvärr missade att se var att matte stod och diskade bredvid och såg alltihop  .

Och såklart var hon snabbare än en vessla och fick tag i mig och benet, och så fick man en lång föreläsning om mitt och ditt, suck suck!


En annan gång lyckas jag nog...

Men nu väntar goa sängen!


 


Godnatt! 

Av smulansvarld - 3 december 2011 09:47

En blåsig lördag igen? Nu ska vi iallafall börja dagen med lite promenad och kanske ett och annat uppletande. 

Bäst man håller sig nära matte så man inte far iväg i vindarna..fast på morgonrundan tyckte jag det var rätt kul där ute i vinden  .

Vilket matte tyckte var konstigt eftersom jag för det mesta behöver "hjälp" ut.


 

...här ligger jag och väntar på att matte ska bli klar så vi kan ge oss ut.



Hej hopp!




Av smulansvarld - 2 december 2011 15:56

När jag smög runt och letade efter gömda julklappar för en stund sen, fick jag syn på mattes önskelista.. och den var INTE rolig!  För mig!    ...se vad hon skrivit.



Ser ni!? Bling bling halsband och söta  kläder, hjälp!

Ni minns väl vad jag önskade mig...



Ni ser, inget bling bling, grrr.


Nu undrar liten Smula hur denna julen slutar? Jag kanske ska skriva en ny tydligare önskelista???


 

      

 


 

Av smulansvarld - 2 december 2011 08:29

Idag var det upp med tuppen, för matte skulle lämna bilen på verkstan igen. Men då fick iofs jag ändå inte följa med, bara syster... men min sömn blev ändå störd!


Och jag var ju glad jag slapp för det var kolsvart och regnade ute, usch usch! Men nu är de tillbaks och matte ska äta frukost och jag ska inta min bästaste plats vid såna tillfällen..mattes knä .


..bilden är från mina unga år...


...men redan då hade jag talang för det där med att tyst och näpet tigga i mattes knä.

Och matte fattar inget alls, hon tycker bara jag är såååå söt.

Ja vad det är bra att vara liten ibland !


Hej hopp! 

   

Av smulansvarld - 1 december 2011 11:31

Matte försöker nog överbevisa att hon är oteknisk, för nu har hon suttit och knåpat ihop en film på mig med en massa effekter?

Och riktigt stolt ser hon ut att vara...


Här kommer den...



Vill bara tillägga att trots mattes försök att briljera, så ska ALL fokus läggas på hur sockersöt och duktig jag är!


Hej Hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards