smulansvarld

Alla inlägg den 8 november 2011

Av smulansvarld - 8 november 2011 11:23

Om jag bara vetat när jag vaknade imorse, exakt vad för äventyr som väntade mig, hade jag ALDRIG gått utanför dörren!!!


Matte ,syster och jag körde ut i skogen för får dagliga runda och så långt var allt frid och fröjd..

Syster yster får fortfarande bara gå i koppel, så lilla jag ledde vägen. Allt lugnt och stilla..

Men sen från ingenstans bakom ryggen på oss ( när vi kommit kanske halva vägen på rundan) , kommer 2 gigantiska dogs springandes fram till matte och syster!!

Jag stod en bit längre fram på vägen och kom helt av mig att skälla och visa  vad skåpet ska stå (vilket matte var tacksam att jag aldrig gjorde..)


Glatt sprang de runt och ville kolla läget, men matte sa skarpt till dom att gå till sin matte och då avbröt dom sig...en stund..

Tills de fick se lilla mig som alls inte ville vara med längre (inte ens ville det från början  !)

och tjoho tänkte de nog...för ett tu tre kom de i full fart mot mig!!!


Jag vände mig om och bara sprang så fort det bara gick!! Jag hörde matte ryta på mina hemska följeslagare, för allt vad hon var värd, medan jag bara tänkte.. SPRING!!!!

Här tänker jag inte stanna! Matte fick hundarna att stanna och sen såg hon mig försvinna i horisonten....


Till slut sprang dogsen tillbaka till sin matte som kom springandes så fort hon bara kunde.

Och matte och syster sprang ropandes och lockandes på mig, hela resten av rundan.

Men inte tänkte jag stanna,nej huga!


Jag  skrämde matte rejält för ingenstans fanns jag.. Men jag är ju en klok hund så jag sprang heeeela vägen tbx till bilen och gömde mig under den ,tätt jämte däcket!!!


Och matte och syster var lika kloka som tänkte likadant..att jag kanske sprang till det säkraste just då...bilen.


Slutet gott allting gott...

Nu pustar jag ut här hemma,tack o lov! 


  

Matte hittar mig vid bilen och stort pusskalas blir det!!


Precis trippat ut från mitt gömställe..


...bäst att kolla så dom inte kommer tillbaka!


Usch vilken dag, inga fler äventyr för mig idag!!!


Hej Hopp! 

   

 

 


Av smulansvarld - 8 november 2011 09:14

Godmorgon!  Nyvaken Smula redo att möta dagens äventyr  .....


  


  

Ovido - Quiz & Flashcards