smulansvarld

Alla inlägg den 27 november 2011

Av smulansvarld - 27 november 2011 19:42

Tro det eller ej, men det blev en tur i skogen och JAG följde med självmant!!

Förmiddagen var verkligen fram och tillbaka väder, ena stunden fullt ösregn och jätteblåst, för att sen sluta regna och vinden avta.

Jag och matte bakade först, fast jag väntade mest på att de skulle bli klara så jag fick smaka  .....vilket jag ändå inte fick visade det sig sen!

Men efter lunch blev det helt plötsligt sol om än det blåste, så vi passade på och vi hade riktigt kul, jagade löv och hittade fina pinnar gjorde jag!  Syster sprang mest som en skållad råtta överallt.


Resten av dagen har jag tillbringat på min favoritpläd förrutom när jag gjorde en paus och matte klippte klorna på mig...


Av smulansvarld - 27 november 2011 10:30

Jisses, imorse höll jag ju på att blåsa iväg när vi var ute på morgonrundan!

Tur matte höll ett hårt tag i mitt koppel  ! Stormvarning sägs det kunna bli och för mina mått mätt vill jag säg det mer lutar åt orkan (nu säger matte att jag överdriver, men vad vet hon..det är ju jag som är liten.)

Så idag tänker jag strejka, dom ska allt få leta upp mig när det är dax för rastning...och jag ska gömma mig väl ,fy vilket väder!


Men jag kan tänka mig att sitta i köket medan matte bakar förstås, dumt att missa eventuella godbitar som kan tänkas trilla ner   ..


Hej hopp!



Ovido - Quiz & Flashcards