smulansvarld

Alla inlägg under november 2011

Av smulansvarld - 25 november 2011 15:08

Vi pausade städningen lite längre ändå, för matte tog ut oss på skogsrunda!


  

..är du redo för en runda, lille vän?


Tanken var en lång härlig runda och sen till klubben för systers träning, men vad snopna matte och jag blev...tätt tätt duggregn så man blev duktigt blöt!  Syster brydde sig inte alls, bara hon fick komma ut och jobba,  måste hon vara så hurtig?!


Tack o lov tänkte matte om när vi kom till skogen. Det blev ett litet uppletande för syster där jag fick var med när hon jobbade, jag jagade ut henne vid varje skick.

Inte för det behövdes det minsta för hon hade full fart och skuttade snabbt över mig varje gång.


 

..tur man kan ta skydd under bilen, huga vad blött!


 

Rundan sen blev den mindre varianten på en halvtimma och träningen på klubben blev bara träning på smådetaljer i köket.  Ja så kan det gå.


Nu ska jag tigga lussebulle av matte ...fast matte tror inte jag tigger när jag blåstirrar på henne där i knät.. hon tycker bara jag är näpen. 

Och då får hon fortsätta tro det,hi hi.. det är fördelen med att vara så här liten, och det brukar betala sig med en och annan smula....


Av smulansvarld - 25 november 2011 11:34

...i städandet.


Matte blev lite besviken när jag tog en tupplur mitt i allt ( av leda vill jag påpeka!), vi skulle ju göra fint i fönstrena med adventsstakar etc.


  



Men sen hittade hon en ny kompis till mig, hon tyckte den passade i storlek..


  


Sen tappade hon det helt, suck.. måtte hon fortsätta städningen snart!


  



Av smulansvarld - 25 november 2011 08:27

Torsdag för liten Smulas del innebar mestadels sitta på kontors stolar, försöka gnaga på en och annan penna (..tills jag fick ett riktigt tuggben) och då o då snusa i min "mys"bur.  Som ni hör inte mkt äventyr där inte.


Syster Yster däremot berättade att hon hade haft en jättekul dag med sina kurs kompisar och även om hon oxå bara var inomhus så bjöds det på mkt träning av olika lydnads moment, trix och konster varvat med att bara kunna slappna av.

Slappna av behöver ju inte jag träna på, hi hi..det gjorde jag mest hela dagen  . 


   

..platsliggning (men är det "spök"hundar matte fotat,  huga vilka ögon!?) 


           




 

..titta på denna lilla damen, 5 mån sa syster..hon fick va med fast inte jag,grrr!  Jag är ju större,

jag har ju inte långt kvar till 2 år!!


Nu ska jag iallafall hjälpa matte städa, DET får jag konstigt nog vara med på  


Hej hopp!

 

Av smulansvarld - 24 november 2011 08:45

Upp alldeles för tidigt för matte har brått iväg  !


Nu kanske ni tror jag sov heeela gårdagen, men nejdå, det var matte som inte hade tid (läs orkade enligt mig!...) att hjälpa mig här i bloggandet.


Men idag ska hon åka med Syster Yster på lydnadskurs och då får ju klart inte jag följa med!

Så då får en annan tillbringa tid på jobb då.


 

..ser ni mig?


Frukostdax, men denna bilden är när jag var liten....


Fortsättning följer på hur dagen varit.


Hej hopp! 

Av smulansvarld - 23 november 2011 09:25

Morgontrött...



 

Av smulansvarld - 22 november 2011 11:24

Grå och snudd på regnig tisdag, och det bjöds på det vanliga...skogsrunda och träning med syster. 

Och imorgon är det jaktdag däruppe i skogen , så då lär nog matte lägga mesta tiden på träning, eftersom ingen skogsrunda blir då.


Jag själv hittade gammal film när jag var mindre och matte försökte lära mig snurr, vilket hon lärde ut mindre bra  ....



Nu ska jag fortsätta tänka ut min önskelista..här är EN sak jag vill ha, bland allt annat jag ska

komma på....

  


Hej hopp! 



 





Av smulansvarld - 21 november 2011 11:36

Måndag idag och jobbe vecka igen för matte, jodå det förstår man för det muttras och det jäktas med allt som ska hinnas med.


Som vanligt for vi ut i skogen för promenad och systers träning, men idag valde matte en ny runda genom skogen. Fast hon har nog blivit helt galen?

Hon yrade om tomtar och troll och visade oss såna här stubbar och drog än den ena ,än den andre historien om att i såna kan de bo!?!


  


Vem tror  på sånt?? Lr ville hon skrämmas!!!!


Sen blev hon nog själv lite skraj...för hon sa hon kände sig iakttagen av älgar i den täta skogen?


  


Bara för det lät vi henne gå först genom snåren..


Men kan tillägga att den rundan gick snabbt!


Resten av dagen ska jag klura ut min önskelista till julen, matte säger att hon redan köpt nåt till oss båda?! Spännande!

Kanske jag ska smyga runt och se om jag hittar dom,hi hi!


Hej hopp!

Av smulansvarld - 20 november 2011 14:21

För lite mer än en timma sen kom matte och syster hem från en tur till skogen med spår på schemat. Det blev visst en längre promenad till en kompis oxå,  då matte skulle försöka få gårdagens film över till sin mobil på nåt konstigt sätt, vilket visade sig inte gick ändå för det var nåt med buetooth som inte fanns, hm?

Konstiga saker de tvåbenta håller på med! Dessutom är våra mattar helt otekniska vad det verkar, hi hi.


Så det blev ett spår som låg länge idag, 2 timmar och med ett par skogspinnar (som syster tydligen inte är lika bra på) upptill övriga.

Spåret gick bra och skogspinnarna hittades, om än syster fick jobba xtra mkt för att hitta dom. Mer träning på dom, för matte säger att det bara är såna i elitspåren from 2012, hm?  Men jag då, jag vill ju bara mitt slut med skålen mat!!!


Och så här gott sover en nöjd syster efter ett väl utfört jobb och lite bus med bästa kompisar..


  


Hej hopp! 

Ovido - Quiz & Flashcards